Sæsonens sidste træning for 1.- og 2. senior

02. juli 2024 kl. 12:51
Sidste træning for klubbens 1.- og 2. senior og status på et svært forår

En lang og krævende forårsturnering er afsluttet for henholdsvis 1.- og 2. senior.

Sidste træning stod i hyggens tegn og der skulle dystes i den traditionsrige og berygtede 'Eliminator', som flere gerne vil vinde, men INGEN ønsker at tabe. Årets vinder blev Oliver P, mens Ahmet måtte erkende et nederlag og indtage sidstepladsen.😁

Det lykkedes desværre ikke for 1. senior at overleve i serie 2, på trods af en mindre en stime af sejre i mod slutningen af sæsonen. Nu skal holdet en tur i serie 3, hvilket muligvis giver lidt mere ro til at genopbygge.

Det kortsigtede mål var naturligvis, at forsøge at overleve i serie 2. Men derudover har der været 3 andre underliggende mål.

• Løfte midtergruppen i A-truppen rent sportsligt.
  • Ændre og forbedre trænings- og klubkulturen.
  • Bringe 1. og 2. senior tættere på hinanden.

Desværre har truppen igen været ramt af alt for mange skader og diverse afbud, hvilket selvsagt har givet trænerteamet en del udfordringer og undervejs gjort det vanskeligt at arbejde med ovenstående målsætninger. Men det er alligevel lykkedes at integrere de to hold og ung og gammel har fundet bedre sammen og alle spillere bløder efterhånden grønt.

Truppen måtte også tage afsked med ass. træner Kenneth Lindberg, efter flere års tro tjeneste for klubbens 1. senior. Et vemodigt farvel til en klubmand, men også fuld respekt for, at tiden nu skal bruges på familien.

Nu ser truppen frem i mod et spændende efterår i serie 3 (HS1) og serie 4 (HS2), hvor målet er ganske enkelt er at gøre det attraktivt at spille seniorbold i Rosenhøj og ikke mindst at gøre det attraktivt at følge klubbens seniorhold. Fundamentet er et stærkt sammenhold, hvor alle byder ind med det de kan og samtidig forstår og respektere sin egen rolle i at skabe et fedt trænings- og foreningsmiljø for alle.

A-truppen takker for støtten i løbet af foråret ønsker alle en god sommer.