3 point og 1 minuts stilhed

02. oktober 2024 kl. 23:25

3 point på kontoen på trods af svær start.

I lørdags var klubbens 1. senior tilbage på Sønderkær og det klædte dem og klubben.

Dagens modstander hed Herstedøster IC, som inden kampen lå på en 7. plads med 6 point.

Kampen fik en skidt start set med grønne briller, da Søren Eiberg Jørgensen sætter sin målmand under pres, med en svær tilbagelægning, som ender i nettet og sender HIC i front efter små 4 min.

Heldigvis får Rosenhøj svaret hurtigt tilbage. Mads Mortensen får sendt Lukas Viuf i dybden og han løber fra HICs forsvar og finder intelligent Mikkel Bargholz i feltet, som sender bolden sikkert i kassen til 1-1.

6 minutter senere opsnapper Lukas Viuf en mislykket tilbagelægning af HIC og Lukas prikker bolden forbi en fremstormende HIC keeper og sparken den i det tomme mål og nu var RB foran 2-1.

Lukas Viuff var igen på færde, da han udnytter en teknisk fejl af HIC keeperen og endnu en gang finder Mikkel Bargholz i feltet. Men Mikkels afslutning går forbi mål.

Efter et flot opbygget angreb i Rosenhøjs højreside, er Lukas Viuf og Mikkel Bargholz på spil igen og igen er det Lukas som finder Mikkel B foran målet, men Mikkel må se sin afslutning flot reddet af HIC keeperen.

Kort før pausen sender William Aspjur en flot aflevering afsted mod Mikkel Bargholz, som går direkte mod mål og denne gang går bolden i mål. 3-1 til RB som også var stillingen ved pause.

-

Rosenhøj starter 2. halvleg med at være i undertal, idet Oliver Pedersen fik gult kort i slutningen af første halvleg. Men holdet kommer fint igennem undertalsspillet.

2. halvleg bærer præg af mere ujævnt spil, da flere tekniske fejl sniger sig på begge hold. Alligevel kommer Lukas Viuf frem til en stor mulighed og indskiftede Adrian Hansen har også et par afslutninger og så må Mikkel Bargholz set sit ene forsøg ramme overliggeren og det andet blivet taget af HIC keeperen.

Herstedøster er mest farlige ved deres indlæg og mod den sidste del af kampen, spiser de sig mere ind i opgøret. Da det pludselig bliver uvejr, er det HIC som håndtere den voldsomme regn og blæst bedst - også ved lidt hjælp af medvinden. Og i det 82. minut lykkedes det Herstedøster, at bryde igennem Rosenhøjs noget passive højreside og en flad pasning skråt tilbage i Rosenhøjs straffesparksfelt, finder en helt fri HIC spiller, som gør det til 3-2.

Herefter må Rosenhøjs forsvar arbejde hårdt for at afvise HICs indlæg og de grønne har svært ved at fastholde bolden og bliver for passive i forsvarspillet.

Det lykkedes heldigvis for de grønne, at ride HICs pres af og kampen ender 3-2 til Rosenhøj.

Rosenhøj er nødt til at få lukket kampen tidligere, med de mange muligheder de har.

-

Et par dage før kampen, fik klubben nyheden om, at John Hangler Thorsen var gået bort efter kort tids sygdom. John har været et kæmpe aktiv for Rosenhøj BK og det er svært finde nogen med et større hjerte for Rosenhøj. Hans minde blev derfor æret inden kamp med 1 minuts stilhed - æren være Johns minde.

Næste kamp for klubbens 1. senior er lørdag d. 5/10, hvor de skal på en svær udebanetur til Taastrup og møde Taastrup IF.

- Vamos RB!💚